עולם פתרונות ההצללה מספק עבורנו כיום מגוון פתרונות איכותיים ועמידים במיוחד, כאלו אשר יכולים לספק הצללה לכל מרפסת או חצר ולעשות זאת בצורה היעילה והנוחה ביותר שרק ניתן לדמיין. דוגמה מצוינת לכך ניתן למצוא בתחום של פרגולות אלומיניום, במה שמכנה – פרגולה נפתחת. מהן בדיוק פרגולות נפתחות? כיצד זה עובד? ומהם היתרונות המרכזיים שכדאי להכיר בנוגע לפתרון הצללה מתקדם זה?

פרגולת אלומיניום נפתחת – במה מדובר?

למה הכוונה ב"פרגולת אלומיניום נפתחת"? ובכן, עבור מי שאינו בקיא במיוחד בעולם פתרונות ההצללה כדאי   להתחיל בכמה מילים על פרגולות אלומיניום באופן כללי – אלו הופכות במהרה פתרון ההצללה הנפוץ והמבוקש ביותר בישראל, בעיקר מכיוון שמדובר בפרגולות החזקות והעמידות ביותר בפני פגעי מזג אוויר ולאורך זמן, וגם בפתרונות הצללה אסתטיים ואלגנטיים ביותר. אלומיניום היא מתכת חזקה מאוד וקלת משקל (שילוב מעולה ממש אידיאלי של תכונות עבור פתרון הצללה…), היא אינה מחלידה ואינה נשחקת כתוצאה מחשיפה ממושכת לקרינת שמש, למים ולחות מצטברת, למליחות המגיעה מהים וכיוצ"ב.

אלו הן הסיבות העיקריות לביקוש הרב לפרגולות אלומיניום כיום. אך מה בנוגע לפרגולת אלומיניום נפתחת? במה בדיוק מדובר? ובכן, פרגולה נפתחת היא למעשה פרגולה אשר שלביה העליונים, אלו שחוסמים בפועל את קרני השמש, ניתנים לפתיחה וסגירה. כל שלב מצויד בארבעה צירים מנירוסטה (גם כן מתכת אשר אינה מחלידה או מושפעת מרטיבות, מליחות וכו'…) המספקים לאותו שלב טווח פתיחה וסגירה רחב (כמאה וחמש מעלות). הפתיחה והסגירה של השלבים נעשית באמצעות מנוע חשמלי קטן הניתן לשליטה מרחוק, הן על ידי כפתור או שלט המותקנים על הפרגולה והן מרחוק על ידי שלט המופעל באמצעות רדיו.

פרגול נפתחת – יתרונות מרכזיים

האפשרות לפתוח ולסגור את שלבי הפרגולה כרצוננו מספקת מספר יתרונות משמעותיים ביותר אשר משדרגים את אופן השימוש במרפסת/גינה, וגם הופכים את הניקיון והתחזוקה השוטפת לקלים ופשוטים הרבה יותר.

היתרון המשמעותי ביותר של פרגולת אלומיניום נפתחת הוא כמובן האפשרות לשנות את הזווית של שלבי הפרגולה לפי הזווית ממנה מגיעה השמש בכל שעה של היום, מה שמאפשר לנו את האיזון הטוב ביותר שניתן לבקש בין כניסה של אוויר ורוח לבין חסימה של השמש הישירה. בעוד בפרגולות "קבועות" (כאלו בהן השלבים אינם נפתחים ונסגרים כלל) השמש חודרת מבעד לשלבים בשעות מסוימות של היום, במקרה של פרגולות נפתחות ניתן לחסום את השמש לכל אורך היום ולכל אורכה של השנה (בהתאם לשינוי בזווית ממנה מגיעה השמש גם על פי עונות השנה), ליהנות כאמור מפתיחה חלקית וכניסה של אוויר ככל הניתן, בלי לתת לקרני השמש עצמן להיכנס גם כן. בנוסף, ניתן לסגור את שלבי הפרגולה לחלוטין וכך לחסום כניסה של גשם או אפילו הצטברות של טל בשעות הלילה.

יתרון נוסף של פרגולה נפתחת הא כאמור הניקיון – ניתן לפתוח את שלבי הפרגולה באופן חלקי או מלא וכך לנקות באמצעות זרם מים מלמטה, בלי שנצטרך להתחיל לטפס על סולמות על מנת לשטוף את הפרגולה מלמעלה. זה אולי נראה כמו יתרון קטן או שולי יחסית, אך כשרוצים לנקות את הפרגולה מאבק מדי כמה שבועות ומגלים פתאום עד כמה מהיר וקל זה הופך להיות במקרה של פרגולה נפתחת, יתרון זה הופך משמעותי ביותר.

אנחנו בקבוצת ברק נשמח לסייע לכם ולהתקין עבורכם פרגולה נפתחת מושלמת עבור המרפסת, חצר שלכם. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר ונחזור בהקדם >>