פתרון הצללה וקירוי יעיל ומתבקש במיוחד במדינה כמו ישראל הוא מה שמכונה בארץ – "סגירת חורף". בפרט עבור פרגולות ומרפסות, סגירת חורף מאפשרת להגן על השטח לא רק מפני השמש הישירה בקיץ, אלא גם מפני גשמים, רוחות והשפעות נוספות של מזג אוויר חורפי. בכך, ניתן לקחת חלק מהמרפסת, הגינה או חצר הבית ולהפוך אותן לשטח מקורה ומוגן לכל דבר ועניין, בדיוק כמו כל חדר אחר בבית. מהן האפשרויות עבור סגירת חורף לפרגולה (בין אם במרפסת הבית או בגינה/חצר) ועד כמה סגירה זו אמינה, אטומה  ואיכותית?

סגירת חורף לפרגולה – אפשרויות עיקריות

מהן האפשרויות העיקריות הזמינות עבור לקוחות המעוניינים בסגירת חורף לפרגולה? כאן בקבוצת ברק אנו מציעים שני פתרונות שונים עיקריים המהווים סגירת חורף לפרגולה, ומספקים סוג ומידה שונים של הגנה וסגירה בפני חדירה של מים/

פתרון ראשון שכדאי להכיר בהקשר זה הוא של סגירת זכוכית – במסגרת סגירת זכוכית לפרגולה אנו מציבים קונסטרוקציה של מסילות אלומיניום עליהן מולבשות בהמשך זכוכיות, במטרה לסגור את שטח הפרגולה כולו ולספק לו הגנה וסגירה מלאות. סגירה שכזו מתאימה בעיקר לפרגולות סגורות – פרגולה אשר בחלקה העליון שכבה של חומר קשיח ואטום דוגמת פרספקס אשר מספק סגירה מלאה מלמעלה ומונע ממי הגשמים מלחדור. דוגמה טובה לכך היא פרגולת יהלום שאנו מציעים כאן, אשר כוללת שכבת פרספקס המשולבת בין שלבי הפרגולה ומספקת סגירה והגנה מלאה, אך בצורה אסתטית ולא מורגשת אשר מיועדת גם לרכך משמעותית את הצליל שמשמיע הגשם כשהוא נופל על הפרגולה.

סגירת זכוכית מאפשרת ליהנות משני העולמות במקביל – מצד אחד ליהנות מהגנה מלאה ושלמה בפני חדירה של מים, רוחות ושאר תופעות מזג האוויר של החורף ומצד שני לתת לאור טבעי להיכנס מבעד לסגירה לאורך כל שעות היום, כמו גם ליהנות מהנוף הנשקף מאותו אזור.

פתרון רלבנטי שני עבור סגירת חורף לפרגולה הוא סגירת זיפ – סגירה באמצעות סוכך אשר נגלל מטה לאורך חלונות הסגירה, ומספק כיסוי והצללה מלאה. סגירת זיפ מתאימה בעיקר לפרגולות אשר כבר עברו סגירת זכוכית, במידה ומעוניינים בסגירת חורף מלאה (כזו האטומה בפני כניסה של מים וכו'). במקרים רבים ניתן למצוא סגירות זיפ גם בפרגולות אשר לא עברו סגירת זכוכית – במקרים אלו סוכך הזיפ מספק הצללה מלאה והגנה מפני השמש, אך לא מהווה סגירת חורף לכל דבר ועניין עד שלא נסגור את הפרגולה גם עם זכוכיות. סגירת זיפ פופולארית מאוד בארץ שכן היא מהווה פתרון פשוט, נוח וזול יחסית להצללה באזור הפרגולה והגנה מפני השמש גם כשהיא מגיעה מזוויות צדדיות.

עד כמה זה באמת סגור, אטום ואמין?

רבים המתעניינים בפתרון קירוי לחורף מתעניינים עד כמה סגירת חורף לפרגולה מהסוג שתואר לעיל אכן מספקת הגנה מלאה ופתרון קירוי איכותי ואטום בפני חדירה של מי גשמים, רוחות וכד'?

ובכן, התשובה הפשוטה היא כי סגירת חורף "מקצועית" דוגמת סגירת זכוכית מהווה סגירה מלאה, אמינה ואטומה לכל דבר ועניין, בדיוק כמו חדר זה או אחר או חלקים אחרים ממבנה הבית עצמו. כלומר – אין כל חשש מחדירה של מים או כניסה של רוחות וכד'. כל זאת בהינתן כמובן כי את סגירת החורף לפרגולה עשתה עבורכם חברה מקצועית ואמינה בתחום (דוגמת קבוצת ברק…), אשר גם נותנת אחריות מלאה בעבור הסגירה. אינספור אנשים בארץ כבר נהנים מפרגולה סגורה ומוגנת ולכל אורך השנה. אין סיבה שאתם לא תוכלו ליהנות מסגירה שכזו גם כן.

אנחנו בקבוצת ברק נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי פיתרון ההצללה הנכון ביותר עבורכם, כולל סגירת חורף לפרגולה. לפרטים נוספים  צרו איתנו קשר ונחזור בהקדם >>