הקיץ עוד רגע כאן, ואם אתם רוצים ליהנות מהמרפסת / גינה שלכם עד הסוף, חשוב להתקין כבר בתקופה הקרובה פרגולה למרפסת שמש שתצליל את השטח – כי אף אחד לא רוצה לשבת במרפסת שלו ולהתחיל להזיע…

איך בוחרים פרגולה למרפסת שמש שתתאים בדיוק לכם? מה הן השאלות החשובות שצריך לקחת בחשבון?

מה כדאי לבחור: פרגולה למרפסת שמש מעץ או פרגולת אלומיניום?

ישנם שני סוגים מרכזיים של פרגולות – פרגולת העץ המוכרת והאהובה ופרגולת האלומיניום המודרנית והיוקרתית.

כצעד ראשון, חשוב שתבחרו איזה סגנון פרגולה אתם מעדיפים:

  • פרגולת עץ – פרגולות עץ יוצרות מראה כפרי שמשתלב נפלא עם החצר, שכן אין כמו השילוב בין עץ לבין ירוק. אם אתם מחפשים לבית אופי חמים וטבעי, אין ספק כי פרגולת עץ תעשה את העבודה. גם כאן חשוב לדעת שיש מספר סוגים של עצים, מעץ אורן שנחשב זול, דרך עץ גושני שהוא חזק ויקר יותר, ועד עצים רב-שכבתיים שיוצרים מראה כפרי אך עם זאת יוקרתי ובעל רמת גימור גבוהה. החיסרון שלהן נובע מהעובדה כי הם זקוקים לתחזוקה שוטפת, שכן העץ חשוף באופן קבוע לשמש וללחות.
  • פרגולות אלומיניום – האופציה השנייה היא פרגולת אלומיניום, אופציה מודרנית שמעניקה לבית אופי יוקרתי, חדשני ומתקדם. הסוג הזה לא דורש תחזוקה כמו פרגולת העץ, שכן אלומיניום עמיד לשמש. יתרון נוסף קשור למגוון הרחב של פרגולות האלומיניום – הן מגיעות בצבעים ובעיצובים רבים וכל אחד יכול למצוא את הסגנון שיתאים לו לבית. לבסוף, בהצללה מהסוג הזה ניתן להתקין מנוע, המאפשר פתיחה וסגירה אוטומטית וכך אפשרות לבחור את כמות חדירת האור בהתאם לתנאי מזג האוויר. מחירה של פרגולה מאלומיניום גבוה יותר לעתים מאשר של פרגולת העץ.

לקבלת ייעוץ מקצועי והצעת מחיר אטרקטיבית >>

פרגולה למרפסת שמש תלויה או על עמודים?

עוד החלטה שצריך לקבל כשבוחרים שיטת הצללה הוא שיטת ההקמה. ישנן שתי שיטות מקובלות:

  • פרגולת עמודים – פרגולה כזו מתאימה בעיקר לבתי קרקע, והיא מבוססת על עמודים שמקימים באופן ייעודי ונועצים באדמה. חשוב לוודא שהבסיס יציב וחזק ושההתקנה מקצועית כדי למנוע – חס וחלילה – קריסה.
  • פרגולה תלויה – פרגולות תלויות מתחברות לקיר אחד במבנה. החיבור צריך להיות בטיחותי, באמצעות כבלים מפלדה וקיר תומך חזק. פרגולות תלויות מוסיפות למראה יוקרתי ומרשים, ובניגוד לפרגולת עמודים, אינן פוגמות או מסתירות את הנוף.

ושלא נשכח את ההצללה עצמה

אחרי שבחרתם את החומר וההתקנה, יש להכיר גם את החיפוי שיורכב על התקרה כדי ליצור את ההצללה המיוחלת. ישנם שני סוגי חיפויים מוכרים:

  • חיפוי רפפות – אם בחרתם פרגולת אלומיניום, החיפוי שהולך איתה יד ביד הוא חיפוי הרפפות. הרפפות הן למעשה שלבי תריס אלומיניום המסתובבות על ציר באופן ידני או חשמלי, וכך מאפשרות לנו לבחור את כמות חדירת האור והאוויר.
  • חיפוי של במבוק ופוליקרבונט – החיפוי הזה הוא פופולרי עבור פרגולת עץ. הבמבוק יוצר הצללה מושלמת וכן משלים את המראה הכפרי הנהדר, בעוד הסנטף מבודד מפני גשם באופן מושלם.

בנוסף, פתרון נוסף ונוח לניצול הגינה זה מחסני עץ איכותיים, מומלץ מאד להשתמש במחסני עץ לשמירה על חפצים כגון אופניים, בריכות לילדים עזרי השקייה וכו'.

צרו איתנו קשר לקבלת מידע נוסף לגבי פרגולה למרפסת שמש >>