פרגולות האלומיניום תופסות בשנים האחרונות את מקומן המתבקש כאחד מפתרונות ההצללה הנפוצים, המבוקשים והאיכותיים ביותר, כאשר עוד ועוד משקי בית בארץ ובעולם עוברים לפתרון זה גם עבור הצללת מרפסת הבית או הדירה. מזה כמה שנים טובות שתחום זה בתוך עולם פתרונות ההצללה מסתמן כ"דבר הבא", ובשנים האחרונות ניתן לראות עלייה דראסטית בביקוש ובהזמנות לפרגולות מסוג זה במדינות שטופות שמש דוגמת ישראל. מהם היתרונות המרכזיים של פרגולה אלומיניום למרפסת שכדאי לכל אחד להכיר ומהן האפשרויות העיקריות בתוך קטגוריה זו של פתרונות הצללה?

פרגולה אלומיניום למרפסת – מאפיינים ויתרונות מרכזיים

רגע לפני שנגיע לסוגים עיקריים של פרגולות אלומיניום למרפסת שכדאי להכיר, כמה מילים על המאפיינים המהותיים ביותר והיתרונות המרכזיים של סוג זה של פתרונות הצללה:

הסיבה העיקרית לכך שפרגולת אלומיניום הפכה לפתרון ההצללה המבוקש והמתבקש ביותר בארץ היא בראש ובראשונה תכונות החומר עצמו – התכונות והמאפיינים של אלומיניום כחומר גלם, והתאמתם לצרכים ולשימושים הכרוכים בפתרון הצללה למרפסת הבית.

בשונה כמעט מכל חומר גלם אחר (בפרט בענף פתרונות ההצללה), אלומיניום הוא מבחינות רבות חומר הגלם האולטימטיבי – זו מתכת חזקה, עמידה וגם קלת משקל באופן יחסי, אשר אינה מחלידה, נשחקת או נפגעת בצורה משמעותית כלשהי כתוצאה מחשיפה לאלמנטים (פגעי מזג האוויר). לכן פרגולה אלומיניום למרפסת לעולם אינה מחלידה כתוצאה מחשיפה למי גשמים, רטיבות ולחות יומיומית, אינה נאכלת עם הזמן כתוצאה מרמת המליחות הגבוהה הקיימת באוויר באזורים שונים בארץ, אינה נשחקת כתוצאה מחשיפה ארוכה ומתמשכת לקרינת השמש הישירה וכיוצ"ב.

פתרון הצללה הוא מבנה אשר אמור לעמוד בחוץ, תמיד חשוף לפגעי מזג האוויר השונים, ואלו כאמור משמעותיים ביותר במדינה כמו ישראל בה לא מעט ימי שמש, אך גם גשמים, רוחות וטמפרטורות גבוהות ונמוכות לפרקים. אלומיניום מוכיח עצמו כחומר הגלם המתאים ביותר למשימה, ותובנה זו מחלחלת במהירות בשוק כולו, לא רק בישראל אלא בכל רחבי העולם.

פרגולות אלומיניום נפתחות ופרגולות סגורות

בתוך הקטגוריה של פרגולה אלומיניום למרפסת ניתן למצוא מספר אפשרויות שונות. אחת המעניינות והשימושיות ביותר ביניהן היא זו של פרגולות אלומיניום סגורות.

אלו הן פרגולות אשר חלקן העליון כולל שכבה נוספת (מלבד לשלבי הפרגולה עצמם) אשר סוגרת ואוטמת את הפרגולה מפני חדירה של מים, כך שגם בימים גשומים ניתן ליהנות מהמחסה ולא לדאוג שמה המרפסת תירטב כולה ותתמלא מים. קיימים סוגים שונים של פרגולות אלומיניום סגורות, בחלקן למשל מדובר בשכבה של חומר אטום דוגמת פרספקס אשר משתלב בשלבי הפרגולה ומונע ממים מלהיכנס. פרגולות מסוג זה משמישות כאמור את המרפסת גם בעונת הגשמים והחורף, ולכן פופולאריות ביותר בארץ.

סוג נוסף שכדאי להכיר הוא של פרגולות אלומיניום נפתחות – אלו הן פרגולות אשר השלבים העליונים שלהן ניתנים לפתיחה וסגירה מלאה או חלקית. פתיחת השלבים מאפשרת להתאים את מצב הפרגולה לשעה ביום (ולעונה בשנה) והזווית ממנה מגיעה השמש באותה נקודת זמן, כמו גם להכניס אוויר טרי וצח מהחלק העליון של הפרגולה. גם זה מאפשר ניצול טוב יותר של המרפסת ושימוש בה לאורך כל שעות היום, ומרבית הימים בשנה…

אנחנו בקבוצת ברק נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי פיתרון ההצללה הנכון ביותר עבורכם, כולל פרגולה אלומיניום למרפסת. לפרטים נוספים  צרו איתנו קשר ונחזור בהקדם >>