אבק נערם על רהיטי החצר? נמאס לכם להתבשל במרפסת כשאתם רק רוצים לשבת בבוקר עם הקפה? ואולי פשוט בא לכם ליהנות מהאוויר גם אם יש רוח חזקה? כך או כך, מה שאתם מחפשים הוא סוככים למרפסות, שיגנו מפני מזג האוויר ויעניקו גישה בטוחה למרפסת. הבעיה? בשוק יש לא מעט סוגים של סוככים, והבחירה עשויה להיות קשה – אז באנו לעשות לכם קצת סדר בנוגע לסוגי הסוככים הקיימים, כדי שתמצאו את הסוכך שמתאים בדיוק לצרכים שלכם.

סוכך מרקיזה

בכל הנוגע לסוככים למרפסות, סוכך מרקיזה הוא כנראה אחת הבחירות הפופולריות ביותר, מסיבה אחת עיקרית: הוא יכול להתאים הן לחורף והן לקיץ, שכן הוא לא סוגר לחלוטין על המרפסת, אך במקביל מגן על המרפסת מפני נזקי גשם ורוח, ומונע את חדירת קרני השמש. המרקיזה יכולה להגיע במגוון צבעים, וכן בדוגמת פסים או בדוגמה חלקה, ולהוסיף נדבך עיצובי לכל מרפסת. עובדה משעשעת: סוכך זה נקרא בשם "מרקיזה" שכן הוא מזכיר את חצאיות המרקיזה שנלבשו בימי הביניים.

סוכך דופן

סוככים למרפסות יכולים להיות גם חשמליים – וכזה הוא סוכך דופן החשמלי. כאן מדובר על תריס חשמלי, שמטרתו סגירת המרפסת ומניעת חדירת השמש מהצד. על גבי סוכך דופן ניתן להרכיב הן בן דרלון קליל והן שמשונית עמידה. סוכך מסוג זה מתאים הן לעסקים והן ללקוחות פרטיים, המעוניינים באיטום איכותי המגן מפני מזג האוויר ומעניק פרטיות.

סוכך זרועות

סוכך נוסף הוא סוכך זרועות. זהו סוכך קלאסי ואסתטי, שבסיסו לרוב אלומיניום וגופו בד דרלון קליל. יש לציין שסוכך זרועות מתאים למרפסות שמש בלבד, ולעונות החמות; זאת כיוון וסוכך מסוג זה מצליל את המרפסת ומגן מפני קרני השמש, אך בעת גשם ורוחות יש לקפלו (שכן אינו עמיד בפני גשמים ורוחות ועשוי להיהרס).

סוכך קבוע

אופציה נוספת היא סוכך קבוע, סוכך עמיד המתאים בעיקר לעסקים מסחריים, לכניסות לבתים ולפעמים גם במרפסות. ניתן לנחש לפי שמו שלא ניתן לפתוח או לסגור אותו – שכן סוכך מסוג זה אינו מתקפל, ולכן אידאלי בעבור אטימה מוחלטת הן של גשם והן של שמש. בבסיסו ברזל אל-חלד בצבע לפי בחירת הלקוח, ועל גביו בד שמשונית איכותי. זהו סוכך עמיד, בעזרתו ניתן לכסות שטחים רחבים, ויש לו אפשרויות עיצוב נרחבות הן בצבעים והן בצורות.

סוכך מסילות

לבסוף, סוג נוסף של סוככים למרפסות הוא המסילות. סוכך זה כשמו כן הוא, בנוי על בסיס מסילות אלומיניום עמידות וחזקות, עליהן מורכב בד או שמשונית חזקה המונעת חדירת מים. סוכך מסילות מתאים לכל עונות השנה, ומונע הן את קרני השמש החזקות והן גשם ורוחות, וכן ניתן לפתוח או לסגור אותו בקלות. זהו סוכך האידאלי בעיקר עבור מרפסות גדולות ורחבות, שמעליהן אין תקרה (כלומר, מרפסות לא מקורות, גינות וכדומה).