רוצים לסגור את המרפסת ומעוניינים לדעת יותר על התהליך?

האם ישנן כיום שיטות מיוחדות ומתקדמות לסגירת מרפסת?

מהן פתרונות לסגירת מרפסת בבית או בעסק מומלצים?

הצוות המקצועי והמנוסה של קבוצת ברק הכין עבורכם מדריך מפורט, עדכני ומעשי לסגירת מרפסת עם כל מה שרציתם לדעת!

סגירת מרפסת – רקע כללי

המרפסת מהווה חלק חשוב בתכנון האדריכלי הישראלי וסביבה התפתחה תרבות פנאי שלמה וייחודית. השימוש במרפסות נפוץ במדינה בגלל האקלים הים תיכוני הנחשב לנוח, אורח החיים הישראלי הכולל אירוח ובילוי במרפסת הפרטית, האפשרות לנצל את המרפסת לצורך הקמת סוכה בחג, אחסון חפצים שונים, תליית כביסה ועוד.

בבנייה המודרנית המרפסת הפכה לאלמנט חשוב וייחודי, ישראלים רבים מעדיפים לרכוש ולגור בנכס עם מרפסת מרווחת, הם משקיעים בעיצוב ומאבזרים את המרפסת עם ריהוט גן אלגנטי ועמיד, עציצים ופריטי נוי. יחד עם זאת, עם השנים בגלל מצוקת שטחי דיור החלו ישראלים רבים לסגור את המרפסת הפרטית כדי להרחיב את חלל הדירה, הבית או העסק, ולאור הביקוש הרב לסגירת המרפסות עודכנו בהתאם חוקי התכנון והבנייה.

למעשה, החל משנות ה-50 נבנו דירות רבות ללא מרפסת פתוחה אלא כשטח מקורה. כדי להגדיל את חלל הדירה ולנצל את המרפסת גם בחורף או לצורך הרחבת הסלון או תכנון חדר שינה נוסף, רבים סגרו את המרפסות באמצעות תריסים ייחודיים הנקראים תריסול.

בשנות ה-80 החלו להופיע המרפסות המדורגות, כך הדיירים נהנו מחלל מואר ומאפשרות להביט לשמיים, אך מי שתכנן לסגור את המרפסת נתקל בקשיים רבים, בעיקר בהיבט הטכני, ולא מעט סכסוכי שכנים נולדו כתוצאה מפגיעה אסתטית בחזית המבנה, ורבים בנו מרפסות ללא היתר מהרשות המקומית.

כיום, קבוצת ברק הנחשבת לחברה המובילה בישראל בפתרונות הצללה, סוככים ופרגולות, מציעה פתרונות חדשניים, איכותיים ועמידים לסגירת מרפסות. יש מגוון שיטות וחומרים, לרבות אפשרות לסגירת המרפסת ללא צורך בהיתר בנייה, לכן חשוב לפנות לחברה מקצועית ובעלת ניסיון עשיר וידע רב בתחום.

ליצירת קשר למידע נוסף >>

מהם היתרונות לסגירת מרפסת בבית או בעסק?

סגירת מרפסת נחשבת לפתרון שכל ישראלי מכיר, זו תופעה נפוצה בעיקר בערים הגדולות בהן יש בנייני מגורים ישנים עם מרפסות פתוחות או מקורות. לסגירת המרפסת יש יתרונות רבים עבורכם ולרוב בוחרים בפתרון זה מסיבות כגון:

  • אפשרות להגדיל את חלל המגורים או המשרד.
  • אפשרות להוסיף חדר נוסף בבית.
  • ניצול המרפסת כחלל מקורה בו ניתן לשבת ולבלות כל עונות השנה, גם בחורף.
  • פתרון יעיל ואיכותי להגדלת שטח הסלון.
  • סגירת המרפסת לצורך תכנון פינת אוכל מרווחת.
  • בהתאם לשיטת הסגירה משפרים באופן משמעותי את הבידוד מחום וקור.
  • עיצוב יוקרתי ופתרון אסתטי המשפר את חזית הבניין.
  • פתרון בטיחותי למניעת נפילות ילדים וחפצים ואלמנט נוסף המקשה על פורצים לבצע את זממם ולגנוב רכוש.
  • מרפסת סגורה מונעת מפגעי מזג האוויר לגרום לנזקים לריהוט הגן היוקרתי, ובנוסף לא צריך לנקות את המרפסת מעלים ולכלוך הנישא ברוח.

ראוי לציין כי שיטות הסגירה השונות של מרפסות מאפשרות גם לעסקים שונים, ביניהם משרדים, בתי קפה ומסעדות, לנצל את המרפסת כדי להגדיל את שטח העסק, לשבת בחלל ממוזג ונעים בכל מזג אוויר, להקים חדר עבודה נוסף למשרד ולשדרג את עיצוב המבנה והעסק. יש סוגים שונים ומגוונים לסגירת המרפסת, כאשר לעסק מומלץ לבחור בפתרון אלגנטי ועמיד בהתאמה מושלמת לצרכים הייחודיים.

בתי קפה ומסעדות בוחרים בדרך כלל בפתרון של סגירת מרפסת זכוכית כיוון שניתן לפרק את הסגירה ולבצע אחסון של המוצר בבטחה עד לשימוש מחדש בעונה הבאה.

סוגים שונים של סגירת מרפסת   

בעשורים האחרונים ענף הבנייה עבר שינויים רבים, שיטות בנייה חדשות התפתחו, ביניהן הבנייה הקלה והירוקה, וכיום ניתן להציע ללקוחות פתרונות רבים לסגירת המרפסת, בעלויות משתלמות ובאיכות גבוהה במיוחד. 

לסגירת מרפסת בבית או בעסק יש שיטות שונות, למשל סגירת אקווריום עם מערכת של חלונות מזכוכית בטחון או מחוסמת, פרופיל אלומיניום כולל פרופיל בלגי הנחשב לפופולרי בישראל, חלונות בלבד, חלונות בשילוב תריסים להצללה יעילה וליצירת אווירה אינטימית בחלל הסגור, מסכי גלילה כמו Zip Screens, דלתות הזזה מזכוכית ביטחון או זכוכית מחוסמת עם מסגרת אלומיניום תחתונה ועליונה למראה יוקרתי ולאיטום יעיל ועוד.

לכל פתרון ומוצר לסגירת המרפסת יש יתרונות וחסרונות שחשוב לשים לב אליהם, כמו כן העלויות משתנות בהתאם לסוג הסגירה ועל פי פרמטרים נוספים כמו גודל המרפסת, סוג הזכוכית ופרופיל האלומיניום, מורכבות העבודה וכיוצא בזה. בנוסף, יש להתייחס לתקני התכנון והבנייה במיוחד אם סוגרים מרפסת בשיטה המחייבת היתר בנייה.

אמנם, לא מעט ישראלים בוחרים לסגור את המרפסת ללא קבלת היתר, אך כדי להימנע מבעיות עם החוק ועם תקנות הרשות המקומית, מומלץ תמיד להתייעץ עם הצוות המקצועי של קבוצת ברק כדי לבחור בשיטה המתאימה ביותר לגודל ולמאפייני המרפסת, ובהתאמה לתקנות התכנון והבנייה, אופי השימוש ומטרת הסגירה, מגבלות תקציב, בטיחות, תאורה ועוד.

שאלות חשובות שצריך לענות עליהן כדי לבחור בפתרון מתאים לסגירת המרפסת שלכם

הצוות המנוסה של קבוצת ברק מתמחה בין היתר בהתאמת פתרון סגירת המרפסת לצורכי הלקוח, למאפייני הנכס, למפרט הטכני, לתקנות התכנון והבנייה ולתקציב. 

כדי לסייע לכם לקבל החלטה שקולה, עניינית ונכונה ולבחור בפתרון הסגירה המתאים ביותר עבורכם, אנו ממליצים לכם לענות על השאלות הבאות:

  • מהו השימוש הצפוי במרפסת לאחר סגירתה?
  • מהו התקציב שלכם לסגירת המרפסת?
  • האם אתם מעוניינים בפתרון קל לפירוק ולאחסון בהתאם לעונה?
  • האם הסגירה פוגעת בחזית המבנה או דורשת שינוי בשלד או התקנת קונסטרוקציה?
  • האם אתם מעוניינים בחלונות גדולים עם אפשרות פתיחה (הזזה)?
  • מהי האחריות שהקבלן המבצע מעניק לכם?
  • האם קל לנקות ולתחזק את המרפסת הסגורה?
  • האם נדרש קירוי לסגירת המרפסת ומהו הפתרון המומלץ לאיטום ולבידוד?    

האפשרויות השונות לסגירת מרפסת בבית ובעסק

קבוצת ברק מתמחה בסגירת מרפסות ללקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים. החברה מציעה מגוון פתרונות ואפשרויות לסגירת כל סוגי המרפסות, בהתאמה מדוייקת לצורכי הלקוח ולדרישותיו הייחודיות והעיצוביות. 

הפתרונות המוצעים והמומלצים הם:

  • סגירת מרפסת זכוכית עם וילון זכוכית – וילון זכוכית מהווה פתרון מצוין לסגירת המרפסת, זו מערכת המותאמת למסגרת חלל המרפסת והפתחים, הכוללת יחידות זכוכית מחוסמות בלי מסגרת. אפשר לפתוח בקלות את וילון הזכוכית באופן מלא או חלקי לאורך מסילה ימינה או שמאלה, בסוף המסילה יש מגרעת לפתיחת הווילון לזווית של 90 מעלות, כך אפשר לנקות בקלות ובבטחה את הזכוכיות משני הצדדים ולפתוח את הזכוכית לכניסת אור ואוויר. 

וילון זכוכית לסגירת המרפסת במצב סגור מבטיח מראה פנורמי מרהיב ביופיו ואפשרות לצפות בנוף ללא הפרעה. חשוב לציין כי זהו פתרון חסכוני, בטיחותי ואסתטי לסגירת המרפסת בבית או בעסק, הזכוכית מבודדת רעש, מונעת כניסת אבק וחוסכת בעלויות המיזוג.

  • סגירה פנורמית – פתרון מושלם לסגירת מרפסות באמצעות מערכת זכוכיות עם אפשרות לקיפול מלא. חשוב לוודא כי החברה המתכננת ומתקינה את הסגירה הפנורמית משתמשת בזכוכית מחוסמת או ביטחון בעובי 8 עד 10 מ"מ. קל לנקות את הזכוכיות בגלל הפתיחה המלאה, הפתרון מבטיח עמידות גבוהה ואין צורך להתקין עמודים תומכים בפינות המרפסת. קבוצת ברק מציעה סגירה פנורמית על ידי מגוון סוגי זכוכיות כגון אנטי סאן, מחוסמת, שקופה או חלבית. 
  • סגירת מרפסת אלומיניום – סגירת מרפסת אלומיניום נחשבת לפופולרית ולמתקדמת, ישראלים רבים בוחרים בפרופיל בלגי בגלל המראה היוקרתי, העמידות הגבוהה ונוחות הניקיון והתחזוקה. סגירה מאלומיניום מבטיח ראש שקט כיוון שהאלומיניום עמיד בפני פגעי מזג האוויר, מתאים לאקלים הישראלי ואינו סובל מקורוזיה. כמו כן, אפשר לעצב את הסגירה בהתאם לתוכנית האדריכל או מעצב הפנים של הלקוח, או על פי תכנון מקצועי של קבוצת ברק המבטיחה עיצובים יוקרתיים ומחירים הוגנים ותחרותיים. 

סגירת מרפסת עם אלומיניום וזכוכיות מתאימה בעיקר לבתים, לדירות, לבתי קפה ולמסעדות, וזאת ללא צורך בהליכי רישוי ממושכים ובלי להיכנס לפרויקט מורכב ויקר. לעיתים תוך 48 שעות בלבד הקבלן משלים את מלאכתו ואפשר לשבת במרפסת הסגורה ולנצל אותה כל השנה. 

  • סגירת חורף – סגירת חורף למרפסת נחשבת לפתרון מעולה כדי ליהנות מהמרפסת כל השנה, המוצר מספק הגנה מושלמת מהרוח והגשם, ואפשר להשקיע בריהוט יוקרתי בלי לחשוש מנזקי השמש, האבק, הרוח והגשם. 

זהו פתרון מומלץ לבעלי דירות ובתים ופתרון מושלם לעסקים כמו מסעדות ובתי קפה, כיוון שניתן לבחור בפתרון שקל לפרק ולאחסן בקיץ. אחד הפתרונות המומלצים לסגירת חורף הוא תכנון פרגולה עם מבנה קונסטרוקטיבי המבוסס על פרופילי אלומיניום בשלל גוונים לבחירה, זהו פתרון אסתטי וניתן לסגור את הצדדים באמצעות זכוכיות, בד ויריעות PVC.

  • מסך זיפ – מסך זיפ (Zip Screen) הוא פתרון הצללה איכותי וחדשני, במראה אסתטי מרהיב. המסך עמיד בפני רוחות חזקות עד 100 קמ"ש, זו מסך ורטיקלי המופעל באמצעות מנגנון חשמלי, אך אפשר להוזיל עלויות ולבחור במנגנון פתיחה וסגירה ידני. 

מומלץ להזמין מסכי ZIP לסגירת מרפסת רק מקבוצת ברק המייבאת ומשווקת בדי דרלון באיכות גבוהה ומבחר בדים פולימריים מתוצרת אירופה. למעשה זהו סוכך מסך ייעודי ועמיד המתאים לסגירת מרפסות בישראל, כך נהנים מהגנה יעילה מקרני השמש וממסתור יעיל מטיפות  הגשם והרוח, כמו כן המסך מספק פרטיות והגנה בפני סקרנים ומציצים.

מסכי ZIP נחשבים לפתרון אסתטי ועמיד, ובמחיר שווה לכל כיס תוכלו גם אתם לסגור את המרפסת בבית או בעסק וליהנות מיתרונות רבים.

  • סגירת מרפסת עם חלונות – אחד הפתרונות המומלצים לסגירת מרפסת עם חלונות הזזה ומסגרת עליונה ותחתונה מאלומיניום, לרוב ללא צורך במסגרת צדדית, כך זוכים לנוף פנורמי ולהגנה מושלמת מפני גשם, רוח ואבק. אפשר לבחור זכוכית אנטי סאן, חלבית או שקופה, בהתאם לצורך אפשר לשדרג את המוצר עם וילונות חשמליים או פתרון הצללה אחר, כדי למנוע מהשמש לסנוור וכדי לשבת בנוחות גם כאשר השמש קופחת מעל.   
  • סגירת מרפסת שמש – יש מגוון פתרונות מקצועיים ואיכותיים לסגירת מרפסת שמש, לדוגמה פרגולת אלומיניום בשלל עיצובים וגוונים לבחירה. חשוב לזכור כי במרפסת שמש אין קירוי מעל, לכן יש להתקין קונסטרוקציה עדיף באמצעות שיטות הבנייה הקלה ועל ידי אלומיניום איכותי ועמיד. 

בין הפתרונות האפשריים לסגירת מרפסת שמש ניתן למצוא גם פרגולת אלומיניום חשמלית, זהו פתרון המתאים לכל תנאי מזג האוויר, כדאי להתקין גם מרזב, וניתן לשדרג את הסגירה עם תאורה חסכונית, סגירות צד מבדים או חלונות זכוכית. היתרון לפרגולת אלומיניום חשמלית הוא האפשרות לפתוח את הגג וליהנות מישיבה תחת כיפת השמיים ומתצפית לכוכבים.   

  • סגירת מרפסת מקורה – סגירת מרפסת מקורה נחשבת לפתרון משתלם וכדאי לכולם כיוון שהליך הרישוי מקוצר והעלויות אינן גבוהות, יש פתרונות שאינן מחייבים קבלת היתר בנייה וכך מקצרים את התהליך וחוסכים עלויות. כמו כן, קל לסגור מרפסת מקורה בשיטות שונות כמו תריסים או חלונות זכוכית, רבים בוחרים בתריסים כיוון שכך אין צורך לקבל היתרים, והתריסים מהווים פתרון הצללה יעיל וניתן לסגור באמצעותם את המרפסת באופן מלא או חלקי.
  • סגירת מרפסת לעסק – עסקים רבים מעוניינים לנצל את המרפסת כדי להגדיל את חלל המשרד, להוסיף חלל עבודה או משרד פרטי וכדי לנצל את המרפסת לישיבה נוחה כל עונות השנה. 

סגירת מרפסת לעסקים נחשבת לפופולרית בעיקר בעסקי המזון כמו מסעדות, בתי קפה וקונדיטוריות, יש מגוון פתרונות המותאמים לצורכי הלקוח, לרבות פתרונות קבועים ומוצרים שקל לפרק בעונה החמה כדאי לאפשר ללקוחות לשבת במרפסת פתוחה וליהנות מאוויר צח.

תהליך ההתקנה

לכל מרפסת ישנם מאפיינים ייחודיים, לרבות גודל, מעקות זכוכית או מתכת, קירוי ממרפסת של השכנים או מרפסת שמש פתוחה ללא קירוי, כושר העמסה וכדומה. בהתאם למאפייני המרפסת והתשתיות הקיימות ניתן לקבל החלטה מהו הפתרון המתאים והנכון ביותר לסגירת המרפסת שלכם. 

חשוב לקבל החלטה מקצועית ושקולה, תוך התייחסות לאופי השימוש המתכונן במרפסת הסגורה, לכיווני האור והאוויר, לעוצמת הרוחות המנשבות באזור לאקלים, לשינוי בחזית המבנה ולמגבלות התקציב. לכן, יש לבחור במוצר המתאים רק בעזרת אנשי מקצוע מנוסים.

תהליך ההתקנה משתנה בהתאם למוצר שבחרתם לסגירת המרפסת הביתית או לסגירת המרפסת בעסק. אם יש גג מעל המרפסת קל יותר לסגור אותה באמצעות פתרונות כמו חלונות זכוכית, וילונות זכוכית וסגירת חורף, כמו כן ברוב המקרים הליך הרישוי מקוצר ויש פתרונות שאינם מחייבים היתר בנייה, וכך חוסכים בעלויות. 

אם מחליטים לסגור מרפסת שמש פתוחה וללא גג, יש להכין קונסטרוקציה, עדיף מפרופילי אלומיניום. ההתקנה מורכבת וממושכת יותר, אך כיום יש פתרונות בתחום הבנייה הקלה המאפשרים לכם לסגור את המרפסת תוך זמן קצר וללא צורך בעבודות מורכבות עם בטון ובלוקים.

סגירת מרפסת פנורמית

סגירת מרפסת מזמינים רק מקבוצת ברק

לסיכום, סגירת מרפסת נפוצה בישראל ומאפשרת לבעלי דירות ובתים לנצל את המרפסת כחדר נוסף, להגדיל את שטח הדירה והסלון או ליהנות מפתרון איכותי ועמיד המאפשר לנצל את המרפסת כל עונות השנה. 

גם עסקים רבים סוגרים מרפסות כדי להגדיל את שטח העסק, זהו פתרון יעיל ופופולרי לעסקי המזון כמו מסעדות ובתי קפה, לברים ולעסקים רבים נוספים. עסקים המעוניינים לסגור את המרפסת רק בעונה הקרה יכולים להזמין סגירת חורף ומוצרים ייעודיים לסגירת המרפסת בשיטות הבנייה הקלה והירוקה. 

קבוצת ברק פועלת מזה ארבעה עשורים בהצלחה וזוכה למוניטין גבוה בענף!

קבוצת ברק משנת 1978 נחשבת לחברה המובילה בישראל בפיתוח, תכנון, ייצור, שיווק והתקנת פתרונות קירוי והצללה מתקדמים ואיכותיים, לרבות סוככים מכל הסוגים, תריסי גלילה ידניים וחשמליים, תריס אור חשמלי, מנועים לתריסים וכמובן סגירת מרפסות במגוון שיטות מתקדמות.

סגירת המרפסת בבית או בעסק על ידי הצוות המיומן של קבוצת ברק מבטיחה לכם שקט נפשי, אחריות ארוכה, עבודה מקצועית מהירה וגימור יוקרתי, וסגירה מושלמת ללא בעיות רטיבות, נזילות, חדירת מים ובעיות איטום ובידוד. החברה גאה במעגל הלקוחות המרוצים ההולך ומתרחב מדי שנה, נשמח להציג בפניכם מכתבי המלצה ותיעוד פרויקטים שביצענו לאורך השנים עבור הלקוחות המרוצים.

החברה ניצבת בחזית הטכנולוגיה ומציעה פתרונות מתקדמים לסגירת כל סוגי המרפסות, תוך התחייבות ללוחות זמנים, לחומרים באיכות גבוהה ובעלי תקינה, למוצרים אסתטיים בעיצוב יוקרתי, לשירות אדיב המלווה ביחס אישי ולמחירים תחרותיים.  

ליצירת קשר למידע נוסף >>