התקנת פרגולה היא חשובה במיוחד לאנשים עם גינות וחצרות, בעיקר במדינה החמה שלנו. היא מספקת צל לאורך כל השנה, ומאפשרת לשבת בכיף, לשתות קפה בגינה ולעשות "על האש" מבלי לברוח פנימה מהחום. אבל כמו כל דבר, גם התקנת פרגולות בצפון, בדרום או במרכז עשויה להיות נושא קצת מאתגר – וכמו תמיד, יש הרבה יותר דברים להחליט עליהם משחשבנו בהתחלה  – כמו גובה הפרגולה, החומרים, הכנת תשתיות, וכן בחירת חברה להתקנת פרגולות בצפון.

כל מה שצריך לדעת על פרגולות אלומיניום בצפון ובשאר חלקי הארץ

  • ייעוד – בראש ובראשונה יש לחשוב על ייעוד הפרגולה: נכון, מטרתה להצל על אזור חיצוני, אך האם היא מהווה גם פריט אסתטי ועיצובי שמעשיר את נראות הבית, או שאנחנו מחפשים פרגולה גדולה ורחבה לעסק כמו בית קפה, שצריך לספק פתרון גם בחורף?
  • חומררוב הפרגולות הנפוצות בבתים בישראל היום עשויות מאלומיניום, שהוא החומר העמיד ביותר שלא זקוק לתחזוקה באופן תמידי. חומר נפוץ נוסף הוא עץ, שמשתלם לטווח הקצר אך עשוי לעלות ביוקר בטווח הארוך. מעבר לעניין התחזוקה, כדאי לשאול את עצמכם מה יותר מתאים לבית: מראה כפרי של עץ, או מראה מודרני ונקי של אלומיניום?
  • סוג הפרגולהדבר נוסף עליו צריך לתת את הדעת הוא פרגולה תלויה או פרגולה על עמודים. כשמם כן הם, פרגולת עמודים נתמכת בעמודים המחוברים לקרקע, בעוד פרגולה תלויה (או מרחפת) נתמכת בקיר. גם לבחירה הזו יש פן עיצובי, וכן היא משפיעה על המחיר.
  • מיקום הפרגולהנושא נוסף שנוטים להתעלם ממנו הוא מיקום הפרגולה וגודלה. בנושא זה יש להתחשב בנקודות כמו כיוון השמש (העדיפות היא לפרגולה הפונה לכיוון צפון), וכן דרך ההגעה אל הפרגולה (נוח יותר להגיע מאזור הסלון מאשר מאזור המטבח).
  • עיצובגם בגזרת העיצוב יש כמה החלטות חשובות לקבל. היום ניתן למצוא בשוק פרגולות במגוון רחב של סגנונות – מרקיזות, מרובעות, עגולות, שטוחות, גליות וכו' – ואף בצבעים שונים. הפרגולה מספקת את הנראות החיצונית לבית, ולכן אין לפקפק בבחירת עיצוב שיתאים לאופי אותו אתם מנסים להעניק לנכס.

פרגולות אלומיניום בצפון

כשאתם בוחרים חברה להתקנת פרגולות חשוב לבחור בחברה מקצועית ואיכותית, זאת כדי להבטיח התקנה בטוחה ואסתטית, הכוללת גימור מלוטש. התקנת פרגולות היא נושא שחשוב לתת לידיים מקצועיות, שכן בסופו של דבר אנחנו מדברים על התקנת גג. לכן, יש לוודא שהוא יושב בצורה בטיחותית, איכותית ויציבה, ושלא יהיה מועד, חלילה, לקריסות ונפילות (למשל, במזג אוויר סוער).

בנוסף, רצוי לבחור בחברה המספקת אחריות על ההתקנה – כך שיהיה לכם למי לפנות בכל סימן לבעיה. לכן, חשוב לפנות לחברות עם ניסיון רב בשוק, שידעו לייעץ לכם ולהכווין אתכם לכיוון הנכון – כך שתוכלו נצל את השטח שלכם וליהנות מכל סנטימטר ממנו!