רק קונסטרוקטור מוסמך (מהנדס בניין) אחראי לתת את אישורו וחותמו לבנייה של פרגולות

אישורו חשוב מאוד גם עבור רשות הרישוי לצורך קבלת היתר בנייה לבניית פרגולה וגם במקרים בהם יש צורך בדיווח בלבד, וגם עבור השקט הנפשי של מזמיני הבנייה. המהנדס מוודא שהפרגולה בנויה על פי חוק, שהיא יציבה ומעוגנת לקרקע ושהיא בטוחה לחלוטין. מי שאינו מוציא אישור קונסטרוקטור לבניית פרגולה לא יקבל היתר במידת הצורך ועשוי להיות חשוף לקנסות ועונשין.

מי יכול להעניק אישורים להתקנת פרגולה או סנטף?

אישור תקף ורשמי יכול להינתן רק על ידי קונסטרוקטור – מהנדס בניין. מהנדסים אחרים אינם רשאים להעניק אישור לבניית פרגולה.

בדיקת הפרגולה

מהנדס הבניין יגיע לבדוק את כל האלמנטים של הפרגולה. הוא בודק את החומרים והמרכיבים שלה, בודק כיצד היא מעוגנת למבנה ומהו גודלה. הוא יצלם אותה ולאחר מכן יפיק את אישור הבנייה, כמובן שכל עוד הכל תקין ועומד בתנאים.

מי צריך לקבל אישור?

כל פרגולה בגודל של 20 מ"ר ומעלה מצריכה דיווח לרשות הרישוי, והדיווח צריך לכלול אישור קונסטרוקטור. בכל מקרה כדאי לקבל אישור בנייה ממהנדס לצורך ביטחונכם האישי, שחשוב לא פחות ואף יותר מעצם הדרישה של רשות הרישוי. בדיקה ואישור של מהנדס יבטיחו לכם שאכן מדובר בבנייה תקינה ויציבה. מעבר לכך, כל סוגי הפרגולות מצריכות אישור, ואין זה משנה מאיזה חומר הן עשויות או אם הן קבועות או חשמליות.

מתי צריך לשלוח את האישור?

במידה ואין צורך לקבל היתר בנייה, אלא רק לשלוח אישור ולדווח לרשות הרישוי, עליכם לשלוח את אישור המהנדס תוך 45 יום ממועד הבנייה.

בנייה ללא אישור

במידה ואינכם צריכים לקבל היתר בנייה, אך כן צריכים לדווח – חובה עליכם לעשות זאת ובצירוף האישור שקבלתם מהמהנדס. במידה ולא תעשו זאת, יחול עליכם עונשין, לרבות קנסות משמעותיים ואף צו הריסה לפרגולה. במידה ופניתם לקונסטרוקטור שהגיע והחליט שקיימת בעיה ולא העניק לכם את האישור המיוחל, עליכם לבצע את התיקונים והשינויים הרלוונטיים ולהזמין בדיקה חדשה. על מנת להימנע מעיכובים מבעוד מועד, מומלץ לוודא מראש מהם התנאים והחוקים בכל הקשור לבניית פרגולות, כך שהקונסטרוקטור יעניק לכם את אישורו ללא בעיה.

שינוים עתידיים

כל שינוי שיכול להיות שתבצעו בעתיד, לאחר קבלת אישור קונסטרוקטור, עשוי לחייב אתכם בקבלת אישור מחדש ואף בקבלת היתר בנייה. מומלץ מאוד לבדוק מה החוק מחייב ובכך להימנע מכל בעיה או אי הבנה.

כמובן שבכל מקרה אין על הפרגולה לפגוע או לשנות את המבנה ומערכותיו או להפריע לאחת מהדירות האחרות. באופן כללי, לעיתים יש צורך בקבלת אישור משאר הדיירים בבניין להקמת פרגולה מכל סוג או לצורך ביצוע שינוי מסוים, ובנוסף לכך יכול להיות שקיימות תקנות מסוימות שהמועצה המקומית שבמסגרתה נבנית הפרגולה מחייבת עמידה בהן.