מדי שנה מותקנות ברחבי ישראל אלפי פרגולות חדשות בבתים פרטיים ובבתי עסק. התקנת פרגולה חשמלית עשויה להיראות כמו עניין פשוט אותו ניתן לעשות בעצמכם, אך האמת היא שניסיון וידע בהתקנה חשובים במיוחד. בשורות הקרובות נראה יחד מהם השלבים להתקנת פרגולה, כדי שגם אתם תוכלו ליהנות מצל בקיץ והגנה מפני גשם ורוח בחורף. 

סוגי פרגולות – היכרות קצרה

אך לפני שנעבור על תהליך התקנת הפרגולות, כדאי להכיר בסוגים השונים שלהן, שכן ההתקנה מעט שונה בין כל סוג. החלוקה המקובלת נעשית לפי החומר הדומיננטי בפרגולה, כשבהקשר זה ניתן לציין את פרגולות המתכת (בעיקר זו העשויה אלומיניום), הפרגולות העשויות עץ על סוגיו השונים ופרגולת PVC, הפשוטה והזולה מכולן. ניתן לקטלג את הפרגולות גם לפי קבועות / נעות, חשמליות / ידניות, סטנדרטיות / מעוצבות ועוד.

שלבים מרכזיים בתהליך ההתקנה

לפני שניגש לבחירת איש מקצוע וההתקנה הפיזית של הפרגולה, מוטב להבין מהי מטרתה המרכזית, דבר שיקל עליכם בקבלת ההחלטות בהמשך, כמו ההחלטה הראשונה והחשובה מכולן – החומר ממנו תהיה עשויה הפרגולה. אוהבים מראה טבעי וכפרי? לכו על זו מעץ. מחפשים מוצר אמין, עמיד, חדיש וכזה אשר אינו דורש תחזוקה שוטפת? פרגולות אלומיניום אידיאליות עבורכם. לדלי התקציב שמחפשים משהו שפשוט יעשה את העבודה בהגנה מפני שמש, רוח וגשם, ניתן להסתפק בפרגולת פלסטיק.

את השלב הבא (כמו גם את הקודם, במקרים רבים) מומלץ לבצע ביחד עם איש מקצוע מתחום העיצוב. בשלב זה עליכם לבחור את הסגנון של הפרגולה שלכם, שבניגוד למצב לפני עשור או יותר, כיום הוא מגוון ומרשים הרבה יותר. בחירת הסגנון צריכה, בראש ובראשונה, להישען על הטעם האישי שלכם, אך תנו משקל גם להתאמה העיצובית לסביבת ההתקנה, למגמות ולטרנדים החמים בשוק הפרגולות, למידת החיבה שלכם לטכנולוגיה ועוד. ניתן לקבל מבעלי מקצוע הדמיה דו או תלת ממדית, דרכה תוכלו להתרשם ברמת דיוק גבוהה מהמראה הסופי הצפוי לכם של אותן פרגולות.

רגע לפני שאיש המקצוע מגיע עם הכלים, בשלב התכנוני האחרון יש לרדת לפרטים קטנים במיוחד של תכנון, לרבות זווית חיצוניות ופנימיות, מידות מדויקות ועוד. שלב זה מתנהל, במרבית המקרים, מול מומחה מטעם החברה המבצעת, כאשר הוא נותן לכם את תמונת המצב ואת האפשרויות העומדות בפניכם, חושף את המלצתו המקצועית, אך אתם אלו שאומרים את המילה האחרונה. מומלץ "להכין שיעורי בית" לפני שלב זה ולהבין לקראת מה אתם עומדים.

המלצות חשובות נוספות

לקראת סיום, מספר  המלצות חשובות: ראשית, הקפידו על תחזוקה שוטפת, במיוחד בפרגולות עץ. התעצלתם? שכחתם? ניסיתם לחסוך? אתם עלולים לשלם על כך ביוקר. שנית, ערכו בדיקות תקינות ועמידות אחת לשנה-שנתיים. שלישית, אם יופייה של פרגולה "מתנגש" עם האיכות והעמידות שלה, התפשרו על המראה אבל לא על האיכות. קנייה נעימה!