ענף פתרונות ההצללה התפתח והשתכלל משמעותית בעשרות השנים האחרונות, עם המעבר מחומרי הגלם הישנים בהם נעשה שימוש (בעיקר עץ) לחומרי גלם חדשים ומתאימים הרבה יותר. הכוונה היא כמובן בראש ובראשונה לפרגולות אלומיניום, אשר משתלטות על הענף במהירות ומסיבות טובות ומובנות. כיום, גם בתוך התחום של פרגולות אלומיניום ניתן למצוא בישראל מגוון רחב של אפשרויות שונות, המתאימות לצרכים ושימושים שונים. להלן כמה מהאפשרויות העיקריות בקטגוריה זו שכדאי להכיר:

פרגולות אלומיניום – נתחיל עם כמה מילים כלליות על פרגולות אלומיניום, תכונותיהן, יתרונותיהן והסיבות למעבר הנרחב לשימוש בסוג זה של פתרון הצללה על פני סוגים אחרים. בכמה מילים – היתרון המרכזי של פרגולת אלומיניום על פני פרגולה או פתרון הצללה העשוי מחומרי גלם אחרים, נעוץ בתכונות חומר הגלם עצמו. אלומיניום הוא מבחינות רבות חומר הגלם האולטימטיבי עבור פתרונות הצללה ופרגולות – זו מתכת קלת משקל יחסית אך חזקה, יציבה ועמידה ביותר, בעלת מראה אסתטי ואלגנטי וחשוב במיוחד – מדובר במתכת אשר אינה מחלידה או נשחקת כתוצאה מחשיפה למים, מלח, קרינת שמש ישירה או כל "מפגע" אחר. לכן פרגולות אלו מחזיקות מעמד בצורה מושלמת עשרות שנים, ומחליפות בהמוניהן את הדורות הישנים של פתרונות הצללה.

פרגולות אלומיניום נפתחות – אלו הן פרגולות אשר שלביהן העליונים ניתנים לפתיחה וסגירה, לרוב באמצעות מנוע חשמלי קטן (לכן הן מכונות גם "פרגולות אלומיניום חשמליות"…). מאפשרות ניקוי קל ויעיל של השלבים והתאמה תמידית של זווית השלבים לכיוון ממנה מגיעות קרני השמש. כך ניתן ליהנות מהצללה מושלמת לכל אורך שעות היממה ובכל עונות השנה.

פרגולות אלומיניום סגורות – במקרה זה מדובר בפרגולת אלומיניום עם שכבה נוספת בחלקה העליון, המבטיח כיסוי והגנה מלאה מפני כניסה של מים. לרוב שכבה זו עשויה מחומר שקוף המאפשר לקרני השמש להיכנס. כך ניתן ליהנות מהפרגולה לכל אורך השנה, גם במהלכם של ימים גשומים.

פרגולה חשמלית – כאמור, זוהי פרגולה המצוידת במנוע חשמלי קטן באמצעותו ניתן לשלוט על הפתיחה והסגירה של השלבים של הפרגולה, וכך להתאים את זווית הפתיחה שלהם לזווית קרני השמש באותה שעה ובאותה עונה.

פרגולה תלויה – פרגולת אלומיניום מרשימה במיוחד אשר אינה נתמכת על ידי עמודים (אינה עומדת על רגליים), כמו כל פרגולה סטנדרטית, אלא תלויה באמצעות עמודים הנתפסים אל הקיר או גג הבית ומתחברים אל הפרגולה מלמעלה. כך, מקבלים פרגולה אלגנטית ואסתטית אשר כאילו מרחפת באוויר, ומספקת והצללה מלאה בלי לתפוס כלל מקום על הרצפה (כמו במקרה של פרגולה רגילה אשר רגליה המונחות על הרצפה מורגשות ובעלות נוכחות).

פרגולה לגינה – חשוב להדגיש כי פרגולת אלומיניום ממש אינה חייבת להיות צמודה לבית או חלק מהמרפסת. בבתים רבים מדובר בפרגולה לגינה עצמה – פרגולה הממוקמת באמצע או בסוף הגינה או החצר, ולא בסמיכות לבית. כך מייצרת הפרגולה אזור נוסף ונעים לישיבה בגינה, בנוסף למרפסת או לחלק בגינה הצמוד לבית. במקרה זה קשה אמנם לחשוב על דרך להציב פרגולה תלויה (שכן זו צריכה להיות תפוסה על ידי קונסטרוקציה המחוברת לקיר הבית או לגג המבנה), אך כל שאר הפרגולות שתוארו כאן בהחלט רלבנטיות גם בתור פרגולה לגינה.