סגירת אקווריום למרפסת הפכה לתהליך פשוט בהרבה בשנים האחרונות ומאפשרת בקלות ניצול של המרפסת בכל עונות השנה.

מה לקחת בחשבון בבואכם לסגור מרפסת?

חשבו היטב לשם מה אתם סוגרים את המרפסת – האם מדובר ביצירת חדר נוסף ממש או שמא יצירת חלל נוסף  בסלון, הקמת פינת אוכל או טלוויזיה או רק על מנת להפוך את השטח למחסן ביתי? לכל תשובה שתתנו לעצמכם יש השלכות וכך יקל עליכם לתכנן היטב את עיצוב הסגירה, את חומר הגלם בו תבחרו ולשקלל בנוסף לאסתטיקה גם בידוד מרעש וחום או קור, תקציב ובטיחות.

זכוכית ואלומיניום או בטון ובלוקים

אם בעבר האופציה היחידה לסגירת אקווריום למרפסת הייתה עם בטון ובלוקים ויצירת חדר "רגיל" נוסף, כבר לא מעט שנים ניתן להסב את המרפסת לחדר בעל אמירה עיצובית אחרת – שימוש באלומיניום שיהווה מעין מסגרת לסגירה והרכבת חלונות זכוכית נותנים מגוון אפשרויות שלא היה קיים פעם. לרוב סגירת המרפסת באמצעות אלומיניום וזכוכית יהיה גם מהיר, זול ונקי יותר.

שימוש בזכוכית יאפשר כניסת שמש ואור טבעי לחדר אך אם כבר בחרתם בדרך זו כדאי להשקיע מעט יותר ולבחור בזכוכית בידודית (שכשמה מבודדת טוב יותר מרעש או זכוכית טריפלקס הבטיחותית יותר) שלא מתנפצת לרסיסים אלא נסדקת לאחר מכה, חשוב מאוד באם גדלים ילדים בבית.

אסתטיקה שכוללת אמירה אישית

לעומת הבנייה בבלוקים, אם תבחרו להשתמש באלומיניום יפתח בפניכם מגוון אפשרויות:

שימוש בפרופיל מברזל (בלגי או דמוי בלגי) לחלונות יוכל לתת לחדר עיטורים חיצוניים ואת האמירה האישית שלכם.

חשוב לציין שעל אף השימוש בברזל לא מדובר בתוספת בטיחותית אלא למטרות אסתטיות בלבד וכי אלמנט כזה ייקר את הבנייה.

תריסים ופתרונות הצללה

אפשרות שונה מעט לסגירת מרפסת הינה באמצעות תריס (ידני או חשמלי). גם פה ישנם הבדלים במחירים (חשמלי יקר יותר מידני ותריסי אלומיניום יקרים יותר מפלסטיק אך גם עמידים יותר). במקומות רבים ברחבי הארץ כדאי להתחשב בבעיית יתושים ושאר מעופפים ולשקול שימוש ברשתות למניעת כניסתם.

אז איך בוחרים?

כדאי לבקר בתצוגות ובתערוכות – אל תבחרו מתוך קטלוג. זוויות צילום ועיבודים ממוחשבים עושים פלאים, השקיעו, צאו מהבית וראו במו עיניכם את מבחר העיצובים וחומרי הגלם. בחלק מהמקומות ניתן גם לעשות הדמיות ממוחשבות שיעזרו לכם לבחור ולקבל החלטה.

בחרו בעל מקצוע שמתמחה בעבודה הספציפית שבחרתם, בקשו לראות עבודות קודמות ואף לשוחח עם לקוחות קודמים. ערכו סקר שוק בין מספר בעלי מקצוע ובקשו הצעות מחיר שיכללו גם התחייבות לפרק זמן לביצוע העבודה.