גינה היא חלק אינטגראלי ומהותי בבתים רבים בישראל, כמו גם בלא מעט בנייני מגורים בהם הדיירים חולקים גינה משותפת. מאחר ולאורך מרבית ימי השנה בישראל אנו נהנים כאן ממזג אוויר נעים ושמשי, גינות הן חלק מהותי וחשוב מהחיים עבור אנשים רבים בארץ. עם זאת, מדי חורף אנו נהנים גם מכמה חודשים יחסית גשומים, ולאורך תקופה זו השימוש היומיומי בגינה מצטמצם משמעותית ומשתנה. סגירת חורף לגינה היא פתרון המאפשר במקרים רבים ליהנות מישיבה בגינה ומשהייה בה גם בחורף, במיוחד בימים גשומים ואף סוערים.

מהי בדיוק סגירת חורף לגינה?

סגירות חורף הפכו פופולאריות ביותר בשוק הפרטי בישראל בשנים האחרונות, לאחר שנים רבות בהן הן היו מוכרות ונפוצות דווקא במגזר העסקי, בבתי עסק המתמחים באירוח דוגמת מסעדות ובתי קפה למיניהם.  אנשים רבים הבינו כי בהשקעה לא גבוהה יחסית הם יכולים ליצור חלל סגור ומוגן  במרפסת או בגינת הבית שלהם, וכך להרחיב בפועל את שטח הבית ולהשמיש אזור נוסף בו כך שישרת אותם באופנים שונים לכל אורך השנה.

עבור רבים מוכר יותר הרעיון של סגירת חורף לפרגולה או במסגרת של סגירת מרפסת. במקרים אלו מדובר בסגירה של פרגולה או מרפסת קיימת, ו"השלמתה" כך שתהיה סגורה ותאפשר שהייה בחלל זה גם לאורך מרבית ימי החורף. אך במקרים רבים גם כאשר אין מרפסת לסגור או פרגולה קיימת (או שלא מעוניינים לסגור אותן), בכל זאת ניתן ללכת על האפשרות האטרקטיבית של סגירת חורף לגינה.

במידה ואין פרגולה קיימת בגינה עצמה, סגירת החורף תכלול הקמה של פרגולת אלומיניום אשר תהווה את המסגרת (הקונסטרוקציה) של סגירת החורף לגינה. על גבי המבנה של הפרגולה יורכבו זגוגיות אשר יסגרו ויתחמו את החלל, ויספקו הגנה טובה מפני פגעי מזג האוויר החורפיים.

קיימים סוגים אפשריים שונים של סגירת חורף לגינה, דוגמת סגירה נפתחת או קבועה. במקרה בו מעוניינים בסגירה אטומה והרמטית לחלוטין לכניסה של מים מומלץ ללכת על האפשרות של סגירת חורף על בסיס של פרגולת יהלום – פרגולה עם שכבת סנטף מיוחדת בחלקה העליון, המבטיחה איטום מוחלט בפני כניסה של מי גשמים. בכל אחד מן המקרים מדובר למעשה ביצירה של חדר שמש חדש בגינה שלכם – חדר אשר מרבית שטח קירותיו הוא זכוכית, כך שניתן ליהנות מכניסה של שמש בכל פעם שזו יוצאת מבעד לעננים. במקרה של סגירה נפתחת ניתן גם ליהנות ממצבים שונים של פתיחה, וכך לקבל חלל כמעט פתוח לחלוטין בימים שמשיים (אך עדיין עם קירוי עליון קבוע).

כיצד נבטיח סגירת חורף לגינה שתהיה באמת איכותית ועמידה?

חיפוש מהיר אחר סגירת חורף לגינה באינטרנט יגלה אולי כי חברות ואנשי מקצוע רבים מצהירים כי הם יכולים לספק לכם סגירה מסוג זה, אך כמובן שלא כולם מספקים מוצר באותה רמת איכות. כאשר מדובר במבנה אשר יושב בגינה שלכם ובמיוחד בכזה אשר אמור להיות אטום ועמיד מפני כניסה של מים (דוגמת האפשרות של פרגולת יהלום), חשוב לדאוג כי סגירת החורף לגינה תהיה איכותית, מקצועית ועמידה לאורך זמן (אחרת תמצאו עצמכם עם דליפות של מים וצורך בתיקון יקר נוסף בעוד זמן קצר יחסית).

כיצד נוודא זאת? זה קל – לפי החברה אותה שוכרים לביצוע העבודה. וודאו כי אתם שוכרים אך ורק חברה מקצועית, מנוסה ואמינה, המתמחה בפרגולות אלומיניום באופן כללי ובסגירות חורף באופן ספציפי, כי היא מציעה אחריות על העבודה ויכולה להציג עבודות קודמות רבות שעשתה ללקוחות מרוצים. כך תבטיחו לעצמכם ראש שקט, וסגירת חורף באמת סגורה, אסתטית ועמידה.