מי שהתעניין בפתרונות הצללה עבור הגינה או המרפסת בבית או בדירה וודאי שמע לא אחת את הביטוי "סגירת חורף". בעוד סגירות חורף הופיעו בארץ כבר לפני שנים רבות ונכנסו לשימוש בקרב בתי עסק רבים דוגמת מסעדות ובתי קפה אשר רצו להרחיב את השטח בו הם מקבלים אורחים במהלך החורף, בתחום פתרונות ההצללה לבתים ודירות אנשים רבים עדיין לא מכירים אפשרות זו. מהי בדיוק סגירת חורף והאם פתרון זה משתלם גם עבורנו?

חדר נוסף לבית – סגירת מרפסת או סגירת פרגולה באמצעות סגירת חורף

סגירת חורף ניתן למצוא מסוגים שונים, אך העיקרון הכללי הוא זהה – מדובר בסגירה של מרפסת או פרגולה באמצעות זגוגיות, ובסוגים מסוימים גם קונסטרוקציה מאלומיניום עליה מולבשות הזגוגיות המשמשות בעצם כקירות של סגירת החורף.

כפי שניתן להבין, סגירת חורף מאפשרת לנו בעצם ליצור חדר נוסף בבית או בדירה בו ניתן להשתמש לכל אורך השנה, כמובן גם בחורף. מדובר בסגירה חזקה, יציבה ואטומה לחדירה של מים המאפשרת לנו לשהות בחלל זה גם באמצע סופת חורף סוערת במיוחד, וליהנות מהנוף.

במקרים רבים מבוצעת סגירת חורף כאמור כחלק מסגירת מרפסת. כמעט בכל בית ודירה בארץ ניתן למצוא לפחות מרפסת אחת, וסגירתה באופן אשר יאפשר להשתמש בשטח זה גם בחורף מהווה יתרון עצום ולמעשה הרחבה בפועל של הבית או הדירה, והוספת חדר נוסף לכל דבר ועניין. במיוחד במדינה כמו שלנו, בה יוקר המחייה מאמיר לשחקים ומצוקת הדיור נותנת אותותיה במרבית אזורי הארץ, הוספה של חדר נוסף בו ניתן להשתמש כמו בכל החדרים האחרים היא יתרון עצום וכמובן שהשקעה משתלמת ביותר.

עמידות ארוכת טווח ומגוון אפשרויות שונות

סגירת פרגולה או סגירת מרפסת המבוצעות בצורה מקצועית הן גם עמידות ובטוחות לשימוש בטווח הארוך. זאת מכיוון שלרוב הקונסטרוקציה של סגירת החורף עשויה מאלומיניום (ובמקרה של סגירת פרגולת אלומיניום הפרגולה בעצם מהווה חלק מהקונסטרוקציה עצמה) – מתכת חזקה ועמידה בפני פגעי מזג האוויר אשר אינה מחלידה או נשחקת כתוצאה מחשיפה לרטיבות, לחות, מליחות, שמש ישירה וכיוצ"ב. לכן ניתן לדעת כי סגירה זו תחזיק מעמד ותשמש אותנו גם בעוד שנים רבות, בניגוד למשל לפתרונות הצללה אחרים ומעט זולים יותר אשר עשויים להישחק כבר לאחר כמה שנים, ומצריכים טיפול ותחזוקה שוטפת (פרגולת אלומיניום או סגירת חורף עם קונסטרוקציה מאלומיניום אינן מצריכות כל טיפול או תחזוקה שוטפת).

בנוסף, קיימות אפשרויות שונות של סגירות חורף, המתאימות למצבים ולבתים שונים. למשל – סגירת חורף מתקפלת, אותה ניתן לפתוח לחלוטין ולהישאר רק עם הגג של הסגירה/פרגולה, סגירת אקווריום העשויה כולה מזכוכיות והופכת את המרפסת שאנחנו סוגרים לסוג של מרפסת שמש ועוד.

בכל הנוגע לשאלה – "האם זה משתלם", התשובה היא חד משמעית: כן! סגירת חורף היא פתרון משתלם ביותר, מכל הבחינות האפשריות.