עולם פתרונות ההצללה כולל מגוון רחב של אפשרויות, בפרט סוגים שונים של פרגולות אלומיניום, אשר מתאימות לצרכים ולמיקומים שונים. המגמה היום היא כאמור מעבר לפתרונות הצללה עמידים וארוכי טווח, לכן השימוש הנרחב באלומיניום במקום בעץ, וניתן למצוא סוגים שונים של פרגולות אלו ולבחור מתוכם את הדגם המתאים ביותר עבור כל בית ודירה. שניים מהסוגים העיקריים של פרגולות אלומיניום שכדאי להכיר מקרוב הם פרגולה סגורה לעומת פרגולה פתוחה – מהם המאפיינים הרלבנטיים של כל אחת מהאפשרויות ומה חשוב לדעת לפני שמחליטים על אחת מהן?

פרגולה פתוחה ופרגולות נפתחות – מאפיינים ויתרונות

למעשה, מרבית פרגולות האלומיניום שאנחנו רואים בבתים, דירות, בתי עסק ומקומות ציבוריים למיניהם הן פרגולות פתוחות מסוג זה או אחר. הכוונה היא לפרגולה אשר שלביה העליונים פתוחים ומאפשרים כניסה וזרימה של אוויר. אמנם העובדה כי שלבי הפרגולה אינם סגורים הרמטית עשויה לאפשר גם למעט גשם לחדור מבעד לפרגולה, אך חשוב לזכור כי השלבים בנויים בזווית אשר מונעת את מרבית כניסת הגשם, וכמובן את כניסתן של קרני השמש הישירות.

היתרונות של פרגולה פתוחה ברורים – היא מאפשרת כניסה וזרימה חופשית של אוויר, בזמן שמספקת הצללה טובה לכל אורך שעות היום. זה חשוב במיוחד בקיץ הישראלי, בו אנו רוצים הגנה מהשמש אך מעבר טוב יחסית של אוויר, על מנת להשאיר את המקום לא רק מוצלל, אלא גם מאוורר ונעים.

כחלק מהקטגוריה של פרגולות פתוחות ניתן למצוא גם פרגולה נפתחת מסוגים שונים – פרגולה אותה ניתן לגלול ולפתוח לחלוטין, וכך ליהנות ממצבים שונים של הצללה או חוסר הצללה מוחלט (לימים מעוננים, למשל). כמו כן, פרגולה חשמלית מאפשרת לשלוט על השלבים העליונים של הפרגולה ולפתוח אותם כרצוננו. במקרה זה ניהנה מהגמישות המרבית, ומאפשרויות מגוונות להצללה או פתיחה.

פרגולה סגורה – להגנה מלאה לכל אורך השנה, גם מפני הגשם

פרגולה סגורה, לעומת זאת, היא פרגולת אלומיניום אשר מלבד לחלקיה ה"רגילים" (הקיימים גם בפרגולה פתוחה סטנדרטית) כוללת גם שכבת הגנה נוספת וסגורה, בחלקה העליון. שכבה זו עשויה מחומר אטום ועמיד למים, אשר מונע כניסה של מים במהלך הגשמים. כאן אנחנו מקבלים כמובן הגנה מלאה לכל אורך השנה, הן מהשמש בקיץ והן מפני הגשם בחורף.

נקודה שחשוב להכיר בנוגע לפרגולה סגורה היא כי השכבה הסוגרת ואוטמת אותה לכניסה של מים עשויה מחומר שקוף, המאפשר לאור שמש טבעי להיכנס. כלומר, פרגולה מסוג זה אינה סוגרת לחלוטין את השטח אותו היא מצלילה, ואינה הופכת אותו לחשוך יתר על המידה. כך ניתן ליהנות מימי ושעות השמש הרבים המאפיינים גם את החורף הישראלי.

פרגולה סגורה עשויה להוות את הפתרון המתבקש והמתאים יותר במקרים בהם אנו שואפים להשמיש את המרפסת או החלק המוצלל בחצר, לצורך שימוש מלא לכל אורך השנה. אנשים רבים מעוניינים להפוך את המרפסת שלהם לחלל בו יוכלו להשתמש כל השנה, ואפילו להפוך אותו לסוג של חדר נוסף. פרגולה סגורה מהסוג שתואר לעיל היא האפשרות העיקרית והמומלצת ביותר להשגת מטרה זו. במקרים אחרים (כלומר, פרגולות ללא אותה שכבת איטום עליונה) מים עלולים לחדור במהלך גשמי החורף.