עבור מרבית הישראלים, ביטויים כמו "פתרונות הצללה" או "פרגולות" מעלים קודם כל קונוטציה של הגנה מפני השמש, בין השאר מכיוון שהגנה מפני שמש חזקה רלבנטית יותר בישראל לאורך מרבית ימות השנה, מאשר הגנה מפני פגעי קור וחורף למיניהם. עם זאת, החורף הישראלי מספק לנו לא מעט ימים גשומים וסוערים מדי עונה, ובאמצעות פתרון הצללה מתאים ניתן להשמיש שטחים כמו המרפסת או השטח בגינה שזוכה להצללה מהפרגולה במהלך הקיץ, כך שישמשו אותנו באופן מלא לכל אורך השנה, גם בחורף. אילו פתרונות זמינים ומומלצים לכיסוי פרגולה נגד גשם, אשר ישרתו אתכם נאמנה לכל אורך העונה הגשומה?

סגירת חורף לפרגולה מסוגים שונים – פתרון ראשון ומתבקש בהקשר זה הוא סגירת חורף. קיימים סוגים שונים של סגירות חורף, המהווים בפועל כיסוי לפרגולה נגד גשם, ומאפשרים להשתמש בחלל שנוצר לכל אורך החורף, ולחמם אותו ביתר קלות. ניתן למצוא סגירת חורף לפרגולה אשר תהיה יחסית זמנית ופשוטה (לדוגמה, עם יריעות PVC המשמשות כקירות של הסגירה, כפי שניתן למצוא בבתי קפה ומסעדות בתקופת החורף), כמו גם סגירות חורף יותר קבועות ועמידות, דוגמת סגירה באמצעות זגוגיות המתלבשות על גבי הקונסטרוקציה של הפרגולה. במקרה זה, ניתן לבחור בין סגירת חורף מתקפלת ונפתחת לבין סגירת חורף קבועה, כאשר שתי האפשרויות מהוות פתרון מצוין לטווח הארוך.

סגירת מרפסת – פתרון נפוץ נוסף הוא סגירת מרפסת קיימת.  ניתן למצוא פתרון זה בדירות רבות, אך גם בלא מעט בתים. במקרה של מרפסת חלק משמעותי מהקונסטרוקציה, המבנה עצמו, כבר קיים, ונשאר רק לסגור את הקירות שלא קיימים עדיין. גם סגירת מרפסת ניתן לעשות בכמה דרכים שונות, חלקן קבועות יותר וחלקן פחות, כאשר במקרה זה לרוב לא מדובר בדיוק בכיסוי פרגולה נגד גשם, שכן מבנה המרפסת עצמו הוא שמספק את ההגנה בפועל. עם זאת, במקרה של מרפסות פתוחות לחלוטין (ללא קירוי קודם) ניתן ליצור פרגולה ולהרכיב עליה את הסגירה (דוגמת סגירת חורף), או פשוט לבנות פרגולה סגורה ועמידה לגשם.

פרגולה סגורה – אחד הפתרונות הפשוטים ביותר בקטגוריה של כיסוי פרגולה נגד גשם הוא להקים מלכתחילה פרגולה סגורה – זוהי פרגולת אלומיניום אשר בחלקה העליון שכבה נוספת של חומר אטום ועמיד למים, אשר מונע ממי הגשמים מלחדור מבעד לפרגולה. ניתן להשתמש כמובן בחומר גלם שקוף יחסית, וכך עדיין לאפשר כניסה של אור טבעי מבעד לפרגולה, אך עם הגנה מלאה מפני הגשם. פתרון זה מושלם עבור החורף הישראלי, בו לא מעט ימים שמשיים. כך ניתן ליהנות הן מהאור הטבעי והמחמם של השמש החורפית והן מהגנה בימים הגשומים, וכל זה ללא צורך בסגירה כוללת, דוגמת סגירת חורף. מתאים במיוחד עבור מי שמעוניין בכיסוי פרגולה נגד גשם אך לא בהפיכת השטח כולו לסגור ותחום.

כפי שניתן לראות, ניתן למצוא יותר מפתרון בודד של כיסוי פרגולה נגד גשם והגנה גם מפני פגעי החורף. חשוב לציין כי רק כאשר מבצעים את העבודה בצורה המקצועית ביותר ובשימוש בחומרים האיכותיים והמתאימים ביותר, ניתן להיות סמוכים ובטוחים כי הפרגולה תגן עלינו בצורה טובה מפני הגשם, וכי הסגירה תחזיק מעמד בצורה טובה למשך שנים רבות קדימה.