חידוש פרגולה כחלק מחידוש הבית

התקופה של לפני פסח היא תקופה של התחדשות, תקופה של ניקיונות ושל שינויים. רגע אחרי שפורים נגמר ופסח עומד בפתח, כולנו מתחילים לנקות, לסדר, לשפץ ולתקן וחידוש של הפרגולה כחלק מאותן עבודות יהיה מבורך.

למה? כי פרגולה על אף שהיא לא דורשת עבודת תחזוקה רבה, על אף שהיא מחזיקה שנים ארוכות, היא צריכה פעם בכמה זמן צביעה. הצבע דוהה אט אט, יש אזורים בהם יש קילופים ובכלל, צריך לשמן את העץ, לצבוע אותו ולספק לו את המראה המחודש, המראה הרענן, היפה והאסתטי. אז איך עושים את זה? איך מחדשים את הפרגולה אחת לכמה זמן?

ניקיון לעץ

רגע לפני שנבחר צבע לעץ ונצבע את הפרגולה, חשוב לנקות אותה כמו שצריך. האביב מגיע לאחר החורף, עונה בה הפרגולה נרטבת לא מעט, ובגלל הרטיבות עלולות לצמוח פטריות וישנם כתמי עובש. לא כדאי לצבוע על הכתמים ומה שנכון לעשות הוא קודם כל לנקות היטב את העץ. יש חומרים ייעודיים לניקוי של עץ, חומרים שמנקים אותו מלכלוך, מאדמה ומכל דבר אחר ובנוסף, החומרים הללו גם מבהירים את העץ שהיה מלוכלך. הניקיון הינו קצר וכל מה שהוא דורש הוא שימוש בחומר על העץ, ותוך כ-20 דקות אפשר להמשיך לשלב הבא.

השלב הבא – ליטוש ותיקון

השלב הבא בחידוש הפרגולה לקראת האביב הוא ליטוש ותיקון שלה. עם הזמן נוצרים סדקים בעץ, סדקים שיכולים להיות דקים ובלתי נראים כמעט או סדקים גדולים ורחבים. במהלך הליטוש מסירים שכבה ומטשטשים את הסדקים ואם יש סדקים עמוקים אפשר למלא אותם בחומרי מילוי ייעודיים לעץ. ככלל, סדקים הם הסימן הברור שצריך לחדש את הפרגולה ולא כדאי לחכות שהם יתרחבו יותר מידי מכיוון שאחר כך כבר הרבה יותר מורכב לתקן ולחדש.

השלב הסופי – צביעה

בבואכם לבחור צבע לעץ כדאי שתבחרו את הצבע המקורי של הפרגולה, אלא אם כן אתם רוצים לעשות שינוי משמעותי. אפשר לבחור גם בשמן שקוף, אבל גם הוא מגיע עם נטייה לגוון מסוים וחשוב לוודא לפני שמתחילים הגוון הספציפי הוא מה שרוצים. צבע איכותי מהווה הגנה מפני מים עומדים, והוא גם מגן מפני קרני ה-UV ומאריך את חייה של הפרגולה. כמה שכבות לצבוע? עדיף 2 אך אם אין לכם זמן, אל תוותרו לפחות על פעם אחת.

איך לא לטעות בבחירת הצבע?

בבואכם לבחור צבע, לא בטוח שתוכלו לדעת בוודאות מה תהיה התוצאה הסופית כי במקרים רבים הגוון שרואים על הקופסא לא משקף את המציאות. אז מה עושים כדי לדעת? בוחרים אזור נסתר בפרגולה, אזור בו לא יהיה נורא אם הצבע לא יהיה כמו שרוצים, ורק לאחר שהצבע מתייבש ואפשר לראות את התוצאה, ניתן לדעת אם אכן זו התוצאה הרצויה.