בניית פרגולה לאו דווקא מצריכה קבלה של היתר בנייה כאשר החל משנת 2014 החלה "רפורמת הפרגולות" הידועה כ-"חוק הפרגולות"

במרבית מהמקרים כל מה שיש לעשות זה לקבל אישור קונסטרוקטור לפרגולה שאתם מעוניינים לבנות, זאת הן כפי דרישת החוק והן לצורך הביטחון האישי שלכם, להודיע לרשות המקומית על בנייתה – ואין צורך לבקש היתר בניית פרגולה.

קיימים תנאים ספציפיים שמגדירים מי צריך לבקש היתר בנייה ומי צריך רק להודיע על בניית פרגולה.

פטור מקבלת היתר בנייה להקמת פרגולה

כל עוד הפרגולה שאתם מתכננים לבנות לא עולה על 50 מ"ר או 25% משטח הקרקע לבנייה, אין צורך בקבלת היתר בנייה. במצב זה ניתן לבנות באופן פרטי את הפרגולה. עובדה זאת חוסכת בזמן רב עבור אנשים רבים, שאינם צריכים לעכב את הבנייה עד לקבלת ההיתר.

דיווח לרשויות על הבנייה

בנייה של פרגולות ששטחן עולה על 20 מ"ר מחייבת דיווח לרשות הרישוי על עצם הבנייה. זאת ניתן לעשות באופן מקוון על ידי מילוי של טופס ייעודי. יש לצרף בנוסף גם אישור קונסטרוקטור.

אישור קונסטרוקטור לפרגולה

כאשר יש לדווח לרשויות על בנייה או לקבל היתר בנייה, חובה לצרף אישור של מהנדס בניין – אישור קונסטרוקטור לפרגולה ולעיתים נדרש גם אישור קונסטרוקטור להתקנת חלונות אלומיניום. מעבר למה שהחוק דורש בבהירות, אישור של מהנדס מאשר גם עבור הביטחון והשקט הנפשי שלכם שהפרגולה בטוחה עבורכם ועבור שאר הדיירים במבנה, במידה ויש כאלו. את האישור יש לשלוח תוך 45 ימים מיום הקמת הפרגולה.

קבלת היתר בניית פרגולה

על מנת לקבל היתר בנייה במידת הצורך, יש לשלוח בקשה בצירוף אישור מהנדס. הרפורמה קובעת שעל הרשות להחזיר תשובה רשמית תוך 45 ימים, אלומיניום בין אם לחיוב ובין אם לשלילה. במידה ולא מתקבלת תשובה בפרק הזמן המוגדר הזה, ניתן למעשה היתר בנייה באופן אוטומטי. זאת על מנת להבטיח שהאזרח לא יצטרך להיסחב ולהתעכב יתר על המידה עם בניית הפרגולה בשל עניינים ביורוקרטיים.

פרגולה חוקית

יש לשים לב בדיוק למה שהחוק מציין, אחרת ההשלכות יהיו שליליות ומשמעותיות. כאשר יש צורך לקבל היתר או לדווח על הבנייה בצירוף אישור מהנדס – חובה לעשות זאת. אין על הפרגולה לשנות את שלד הבניין, לפגוע במערכותיו או להפריע לשאר הדיירים.

כמובן שמעבר לכך, במידה ורוצים יום אחד לערוך שינוי בפרגולה, יש לבדוק האם מדובר בשינוי שמחייב אישור או היתר מסוים. יכולות להיות גם תקנות בנייה ספציפיות במסגרת התחום של הרשות המקומית המסוימת שבה נבנית הפרגולה, וגם בכך כדאי להתחשב מבעוד מועד.

בניית פרגולה עם קבוצת ברק

אם ברצונכם לבנות פרגולה, קבוצת ברק תשמח לעשות עבורכם עבודה מקצועית ומדויקת ולייעץ לכם בתהליך בנוגע לכל הסוגיות והאספקטים הרלוונטיים. אנו בונים פרגולה חשמלית, פרגולה קבועה, פרגולות בד, פרגולות יהלום, פרגולות תלויות – ועוד ועוד.

צרו איתנו קשר לקבלת מידע נוסף וייעוץ מקצועי מצוות החברה >>